Pages

środa, 17 lutego 2016

Planowanie posiłków - czy warto?


Planowanie posiłków - czy warto? Podobno tak. 
Ja do tej pory nie planowałam posiłków, zakupy owszem. Staram się być twórcza, nawet w kuchni. Podobno zdolny kucharz z kilku produktów potrafi coś dobrego przyrządzić :).

Nie, nie jestem kucharzem, ot tak lubię sobie czasem coś upichcić. Moja rodzina twierdzi, że jak się nie staram wychodzą pyszne cuda. Rzadko kiedy udaje mi się otworzyć przepis ponownie, żeby był taki pyszny jak za pierwszym razem:). Niestety.

Odkąd postanowiłam oszczędzać i  lepiej  się zorganizować utonęłam w mnogości różnego rodzaju porad, od dziwnych poprzez łatwe i trudne do nawet fascynujących, które będę chciała wdrożyć w życie.
W sieci jest mnóstwo osób, które planują swoje posiłki. W tym momencie wydaje mi się to czasochłonne, trudne organizacyjnie i nudne :). 
Mam wiele dylematów dotyczących planowania jedzenia. Czy będzie taka forma mi odpowidać, czy nie znudzi mnie to za szybko, czy faktycznie można zaoszczedzić pieniądze?

Postanowiłam, że zrobię maly eksperyment. Będę planować posiłki przez 2 miesiąc ( podobno, żeby coś weszło w nawyk wystarczy ok 1 miesiąca, ale pomyślalam że to zaledwie cztery tygodnie, a to wydaje mi się za krótko).  Wkrotce dam Wam znać jak mi poszło :).

Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki :).

21 komentarzy:

  1. Myślę, że na pewno warto. Ale ja mam np. tak, że coś sobie zaplanuję, kupię potrzebne produkty, nawet ugotuję, a potem najzwyczajniej w świecie nie mam ochoty na daną rzecz:)Życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tego się obawiam :) Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  2. Ja często gotuję z Pawlikowską - mam jej książkę kucharską. Tam trzeba mieć dużo różnych artykułów do jednego dania. Więc mam pół szafki kasz, soczewicy, przypraw i innych. Ciężko mi plnować. Ale z drugiej strony niezbyt mi się chce biegać co chwilę do sklepu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pawlikowska jakoś do mnie nie przemawia w ostatnim czasie. No to chyba skomplikowane potrawy, skoro potrzeba tyle róznych produktów? Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. a ja planuje od dawna, i zakupy, i posiłki, dzięki temu mogę jeść regularnie ale też dokładnie wiem ile wydam na jedzenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A masz jakieś sposoby na to planowanie? Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. No niestety pod tym względem do zorganizowanych nie należę :(
    Czasami myślę co na obiad dopiero gdy wracam z pracy.
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie miałam podobnie :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Uważam, że warto, zdecydowanie tak :) Raz w tygodniu robię sobie listę obiadów na cały tydzień i w ten sam dzień jedziemy z mężem na wielkie zakupy. Czasami kupujemy więcej niektórych warzyw, czy mięsa, ale wychodzi mniej cenowo, bo np. są po więcej sztuk pakowane. Dzięki temu jemy różne dania z tych samych składników ;) Poza tym nie lubię myśleć co ugotować, za to gotować uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, muszę coś takiego wdrożyć u siebie. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Myślę, że warto, ale ja nie należę do takich osób niestety...
    Zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przystąpisz do działania razem ze mną? Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Jako młoda matka mogę w tym temacie powiedzieć jedynie:
    Hahaha! Masz świetne poczucie humoru! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czasu na zjedzenie chociażby ciepłego posiłku, a co tu jeszcze mówić o planowaniu ;)

      Usuń
  8. Super, że podjęłaś taki eksperyment:) Ja też planuję posiłki, chociaż przyznaję się szczerze, że ten tydzień zawaliłam;/ I mój portfel niestety to odczuwa. A może będziesz na blogu dzieliła się z nami swoimi planami? Będzie to zarazem inspiracja dla nas (planujących) na nowe potrawy,a także dodatkowa motywacja dla Ciebie, żeby w tym planowaniu wytrwać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,że się podzielę :) pozdrawiam weekendowo

      Usuń
  9. Ja zazwyczaj planuję i przyznam, ze całkiem dobrze mi to wychodzi:)
    Cudnego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jakieś rady? Miłego dnia :) Pozdrawiam

      Usuń
  10. Ja muszę przyznać, że nie mogę się do tego przekonać. Wiem, że warto na pewno planować takie rzeczy, ale niestety u mnie niezbyt zdało to egzamin, może spróbuję jeszcze raz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj :) Może tym razem się uda :)

      Usuń