Pages

czwartek, 10 marca 2016

3 pomysły na zdrowe śniadania

Mój blog ostanio porusza tematy finansowe, ale przecież nie samym oszczędzaniem człowiek żyje. 

Od ponad dwóch tygodni jestem na diecie. Zawsze wydawało mi się, że odchudzanie wiąże się nie tylko z ogromnym pokładem samozaparcia ale również jest drogie. Jak czytałam te wszystkie diety i pomysły na odchudzanie to dostawałam zawrotu głowy.
Jak wiecie do tej pory wraz z mężem oddawalismy się zakupowemu szaleństwu. Od marca postanowiliśmy, że zakecamy kurek na zakupy spożywcze. Wyznaczyliśmy sobie pułap 600 zl na żywność. Czy to mało? Okaże się :). Pierwszego dnia wydałam prawie 100 zł :).

Pomyślałam, że pokażę Wam, że można smacznie zjeść, nie rujnując przy tym budżetu :). Miało nie być o pieniądzach :)
Zapraszam na trzy śniadania, które nie tylko cieszą oko ale są przede wszystki smaczne i zdrowe.

Niektóre produkty straczają na długo jak np. pomidory suszone czy kasza jaglana, inne wykorzystuję tego samego dnia do innych potraw. Nic się nie marnuję odkąd planuję posiłki.

Zapraszam na trzy śniadania, które nie tylko cieszą oko ale są przede wszystki smaczne i zdrowe.

Kanapka z tuńczykiem i jajkiem






Składniki: 

2 kromki chleba słonecznikowego lub 2 wafle ryżowe
Pół puszki tuńczyka w wodzie
1 jajko ugotowane na twardo
1 rzodkiwewka
natka pietruszki, zioła do dekoracji

Odsączyć tuńczyka i ułożyć na kromkach chleba lub waflach, na którym ułozyć jajko oraz rzodkiewkę. Oprószyć ziołami.



Jaglanka z jabłkiem i porańczami






Składniki:

1/3 szklanki kaszy jaglanej
pomarańcza 1 szt.
jabłko 1 szt.
orzechy włoskie 6 szt.

Kaszę ugotować  w wodzie ( szklanka). Dodać potarkowane lub pokrojone w kawałki jabłko. Na wierzch ułożyć pomradańczę i posypać orzechami.



Kanapki z twarożkiem i avocado






Składniki: 

2 kromki chleba słonecznikowego
Twarożek chudy
Pomidor suszony w oleju - 1 szt.
Oliwa - łyżeczka
Avocado - pół szt.

Twaróg zblendować z oliwą na gładką masę. Posmarować chleb, na którym ułożyć obrane, pokrojone avocado i pokrojonego pomidora szuszonego.

Mam nadzieję, że spodobają się Wam moje propozycje śniadań. Podzielcie się swoimi pomysłami na śniadania :).

Zapraszam również na mój Instagram, gdzie dodaję więcej zdjęć moich posiłków i nie tylko :).




27 komentarzy:

  1. Przemawiają do mnie te kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! muszę w końcu wypróbować jaglankę na śniadanie! Może w weekend:) a kanapki z twarożkiem i awokado również lubię, a tuńczyka najlepiej w sałatce z jajkiem, kukurydzą, ogórkiem kiszonym, cebulką i szczypiorkiem:) przypomniałaś mi o niej, muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo bałam się, że mni nie posmakuje, ale jest super. Pozdrawiam

      Usuń
  3. O rany jakie yszności - to kiedy ogę na takie śniadako przyjść ??? :) Jaglana z pomarańcem na pewno pyszna :) Zresztą awokado z pomidorem :) pychota ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam na takie sniadanko, na pewno znajdę dla Ciebie porcję :)

      Usuń
  4. Wyglądają ta apetycznie, że zdecydowanie nie nadają się do oglądania na wieczór! Aż zaburczało brzuchu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są dietetyczne, wiec pewnie można je jeść wieczorem a i tak czuć się lekko :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Kasza jaglana "chodzi" za mną od dawna. Może w końcu się przekonam. Dziękuję za podpowiedzi bo akurat jestem na diecie i skorzystam z pomysłów :)
    Pozdrawiam serdecznie-D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają. Też jestem na diecie i najważniejsze to sobie urozmaicać posiłki :). Pozdrawiam

      Usuń
  6. Same zdrowe pyszności:) Aż ślinka leci:)
    pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć Natalia, dziękuję, zdjęcia nie oddają tego smaku :) Niestety :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie ładne śniadania :) U mnie w tygodniu królują jednak owsianki i jajka w różnej postaci. W weekend bywa różnie - coś mącznego, kanapki, jakaś sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam jajka :) Odkąd jestem na diecie dbam o to, żeby moje śniadania wyglądały :)

      Usuń
    2. Uwielbiam jajka :) Odkąd jestem na diecie dbam o to, żeby moje śniadania wyglądały :)

      Usuń
  9. Uwielbiam takie kolorowe i różnorodne propozycje. W ogóle awokado mogłabym jeść codziennie :) Ominęłabym tylko te wafle ryżowe, chlebek zdrowszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale nie miałam chleba razowego w domu, tylko pszenny mojego męża. Z dwojga złego lepiej wafle :)

      Usuń
  10. Też wybrałabym wafle, chleba staram się bardzo mało jeść, a pszennego wogóle. Piękne u Ciebie te kanapeczki. A ja tylko ciągle sałatki, sałatki, sałatki... Muszę to przemyśleć. Dzięki za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Ula, s=nawet najpyszniejsze sałatki mogą się znudzić :) spróbuj moich pomysłów, do jaglanki możesz dodawać kiwi lub granat, też smakuje obłędnie. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Pięknie wyglądają te kanapeczki, pędzę do kuchni zrobić z jajkiem i tuńczykiem!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana, kanapeczki wyglądają bardzo smakowicie. Schudłam 20kg i powiem szczerze chciałabym zrzucić jeszcze chociaż 10. Cieszę się bardzo, że podałaś te przepisy. Na pewno skorzystam. A kiedy przepisy na obiadki i kolacyjki? Pozdrawiam cieplutko, Kaśka z http://nostalgicznyzakatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na obiadki i kolacyjki przepisy też będą :)Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  13. Kanapki z awokado oraz pierwsza propozycja z tuńczykiem to coś dla mnie;) Nie wpadłam na to, żeby połączyć tuńczyka i jajko!;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne propozycje na pyszne i zdrowe śniadanie, chyba czas się wziąć za siebie;) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń