Pages

środa, 27 kwietnia 2016

Czy dieta jest droga?



Dzisiaj mijają dwa miesiące odkąd jestem na diecie. Schudłam już 12 kg, jeszcze długa droga przede mną do uzyskania wagi (figury) idealnej. Ostatnio nurtuje mnie czy stosowanie diety wpływa na nasze finanse? Bo to, że wpływa na jakość naszego życia to wiem napewno.  Czy faktycznie dieta zrujnuje mój budżet domowy, czy wydaję więcej na jedzenie w związku z  używaniem  lepszych, zdrowszych produków a może jest odwrotnie?


Dieta wcale nie musi być droga. Zawsze myślałam odworotnie. Bo przecież produkty dietetyczne są drogie. Jasne, że są, ale nie muszę jeść jajek od specjalnych kur, nie muszę jeść szynki za 90 zł za kilogram i nie muszę jeść tych wszystkich bio, eko itp. produktów. Nie dajmy się zwariować, nie wszystko, co ma na opakowaniu napis eko jest naprawdę eko. Trzeba wybierać rozważnie. Z wielu produktów też zrezygnowałam. Obecnie jeden chleb, który zresztą  sama piękę, dzielę na porcję i zarażam. 

Jemy dużo warzyw i owoców, które są tanie. Wybieram również warzywa i owoce sezonowe. Nie muszę jeść mango kiedy mam w zamrażalniku nasze polskie truskawki i to jeszcze zebrane z własnego ogrodu, które teraz na wiosnę przypominają mi o lecie. Smakują o niebo lepiej niż te marketowe. 

Wydaję mniej na jedzenie. W moim budżecie kwota na jedzenie przekraczała 1200 zł. Obecnie oscyluje około 800 zł. To za sprawą planowania posiłków. Nic się teraz nie marnuje, kupuję taką ilość produktów, którą zjadamy. Fakt robimy częściej zakupy, ale odbija się to, odziwo pozytywnie w w kategorii jedzenie. 

Jemy mniej. Piszę to w liczbie mnogiej ponieważ mój mąż je podobnie do mnie. Nie, nie głodzę go :) Sam  rozpoczął walkę o lepszą kondycję i zdrowie. Zachęcony poniekąd moją przemianą. Używamy patentu z małymi talerzami, też się sprawdza.

Nie chodzimy na  kolacje/obiady na mieście. Obecnie tak się zafiksowałam, że wolę przygotować coś ekstra w domu niż wystawiać się na pokusy :). Po drugie wiem jak się gotuje w kanjpach i obawiam się, że nie znajdę nic, co będzie mnie satysfakcjonowało. Wiem, wiem popadłam trochę w paranoje, ale nie chcę odstępować od diety, zbyt dużo energii i zaangażowania w to włożyłam.

Ćwiczę w domu z tym co mam. Nie potrzebuję maty, piłek i innych akcesoriów. Obecnie za ciężaki służą mi butelki z wodą. Wiem, że w przyszłości zainwestuję w jakiś sprzęt, ale na tym etapie to, co wykorzystuję w zupełności mi wystarcza.

Najważeniejsza  rzecz jaką sobie uświadomiłam było to, że tak samo  stosowanie diety i ćwiczeń jak i droga do wolnosci finansowej  prowadzi długa droga, na której jest niezbędny upór i konsekwencja. Obie te drogi często są wyboiste i kręte. Na każdym rogu czyhają niebezpieczeństwa i pokusy (ogromne pokusy). Jednak jasno musimy sobie określić cel i do niego dążyć. Jestem na początku obu tych dróg, wiem, że będą nie raz chwile zwątpienia, ale  wiem też, że nie można się poddawać zbyt szybko i rezygnować z obranej ścieżki.



16 komentarzy:

  1. Też uważam że dieta wcale nie jest droga. Ba! Nawet przynosi oszczędności. Dlatego nie mogę słuchać stwierdzeń w stylu: "nie stać mnie na zdrowe odżywianie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, ja tez nie dawno zrozumiałam.

      Usuń
  2. To tak jak u mnie, odkąd jemy roślinnie - wydajemy mniej, pomimo kupowania drogich orzechów czy droższych od krowiego - mleka roślinnego. Ale czasami jadamy na mieście, 1-2 razy w miesiącu nie nadszarpuje naszego budżetu, a jak znaleźliśmy pyszną wegańską burgerownie to tam możemy najeść się we dwoje po dziurki w nosie za 56 zł z napojami- w normalnej knajpie to nie możliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle nie jecie mięsa? No właśnie to jest ten paradoks, że pomimo kupowania drożyszch produktów wychodzi taniej :)

      Usuń
  3. Gratuluję 12 kilo mniej i oszczędności! Zgadzam się, że dieta nie musi być droga. Wystarczy racjonalnie planować :) Też muszę pomyśleć o zdrowszym odżywianiu, bo ostatnio trochę to zaniedbałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Odkąd jem lepiej czuję się lepiej.

      Usuń
  4. My w kwietniu w ogóle nie planowaliśmy posiłków i niestety koszta w podsumowaniu miesięcznym budżetu będą straszne... Ale przynajmniej jest motywacja na następne miesiące! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! 12 kilogramów w 2 miesiące - bardzo dużo straciłaś na wadze. Są, oczywiście bardzo drogie zdrowe produkty, ale również bardzo tanie, jak na przykład płatki owsiane ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, też wydaje mi się dużo, ale stosowałam tylko dietę. Podobno na początku szybko się gubi kg. Płatki owsiane są super :) Modna ostanio komosa ma takie same składniki mineralne i odżywcze co nasza kasza gryczana a różnica w cenie ogromna :)

      Usuń
  6. 12 km w wa miesiące - rewelacyjny wynik!:) Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, teraz już chudnę wolniej

      Usuń
  7. Gratuluję spadku wagi! Czy to nawet nie trochę za szybko? Ale nie jestem dietetykiem, nie znam się :) Zgadzam się w pełni, że zdrowa dieta nie musi być kosztowna. Jest cała masa dobrych, zdrowych i tanich produktów. Ja jestem fanką wszelkiego rodzaju kasz w warzywami. Był taki czas, kiedy gaszę gryczaną potrafiłam zjeść na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku chyba tak szybko się gubi, bo teraz już zwolniłam :) Ja też uwielbiam kasze. Pozdrawiam

      Usuń
  8. Nie rozumiem dlaczego w ogóle staramy się wyglądać lepiej dla innych. Powinniśmy dla samych siebie dbać o siebie na tyle ile to możliwe. Niektórzy nie będą wyglądać jak wieszak, a inni jak piłka. Nie jestem wstanie zrozumieć osób które walczą z samym sobą.
    Zapraszam do siebie :) www.Wystartuj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patryku, nie wiem z jakich powodów inni dbają o lepszą figurę ja wiem dlaczego ja to robię. Przede wszystkim dla zdrowia i lepszego samopoczucia. Nigdy nie interesowało mnie jak wyglądają moje koleżanki, nigdy też nie odchudzałam się bo jest moda czy że inni to robią. Obecnie wynika to z mojej wewnętrznej potrzeby i nie czuję, że robię coś wbrew sobie i nie walczę bo nie mam takiej potrzeby:) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń