Pages

czwartek, 19 maja 2016

Kotlety z kaszy jaglanej - przepis


Jakiś czas temu dodałam to zdjęcia na faceboka, pomyślałam, że podzielę się z Wami przepisem, który nie dość, że jest banalnie prosty to i nie drogi. Jest to świetna alternatywa dla tlustych kotletów z mięsa mielonego.


Składniki:

  • 2/3 szklanki fasoli czerwonej z puszki,           
  •  1/3 szklanki kaszy jaglanej,
  •  1 łyżka stołowa nasion słonecznika, 
  •  2 łyżeczki oliwy 
  •  1/2 cebuli           
  •  Brokuły lub inne jarzyny
  • Przyprawy: kurkumę, kmin rzymski, chili, sól, pieprz

Kaszę jaglaną należy przepłukać  przed ugotowaniem. Dzięki temu pozbędziemy się  samku goryczy. Ugotować w lekko osolonej wodzie wedlug przepisu podanego na opakowaniu. Ostudzić.
Fasolę odcedzić i przepłukać wodą.
Pokroić cebulę w drobną kostkę.
Fasolę zmiksować z ugotowaną kaszą jaglaną. Do masy dodać słonecznik,  łyżeczkę oliwy,przyprawy: kurkumę, kmin rzymski, chili, sól, pieprz. 
Formować okrągłe kotleciki, podsmażyć patelni, która została uprzednio  posmarowana oliwą.
Podawać z gotowanymi jarzynami  lub z sałatką.

Smacznego!

Może posiadacie jakieś przepisy, które są alternatywą dla tradycyjnych potraw? Podzielcię się w kometarzach.


27 komentarzy:

  1. Super:) Kolejny przepis do wypróbowania, smakowicie wygląda:) Jeśli możesz to dziel się z nami częściej takimi przepisami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię kotlety jaglano- kalafiorowo/brokułowo- ziemniaczane, ale Twoja opcja też mi się podoba i wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygladają bardzo smakowicie!!!
    pozdrawiam i udanego nowego tygodnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś robiłam kotlety z kaszy jaglanej ale strasznie mi się rozpadały. Wyglądają smakowicie i mają super towarzystwo, muszę kiedyś wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam zaskoczona, że mogą być takie dobre.

      Usuń
  5. Nie jestem zaprzyjaźniona z kaszą jaglaną, choć jestem świadoma jest zalet. Robiłam kilka podejść. Może te kotleciki mnie przekonają.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają pysznie i pewnie tak też smakują sądząc po składnikach :) Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem szczerze, nigdy nie jadłam. Ale ten przepis i zdjęcia są tak smakowite, że już wiem co dziś zrobię na obiad :D
    Dzięki, kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, zapraszam częściej po więcej inspiracji :)

      Usuń
  8. I bosko.. trzeba więcej takich przepisów, byśmy robili więcej kotletów w których niekoniecznie ląduje mięso :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis :) Nie bardzo lubię kmin rzymski, ale chyba się nic nie stanie jak pominę, brzmi pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko mam - też sobie zrobię :) !! zaraz ściągam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Długo zwlekałam z wypróbowaniem wegańskich kotletów, ale jak spróbowałam, to wolę je od mięsnych. Moje pierwsze były z kaszy jaglanej, zielonej soczewicy, słonecznika, cebuli i przyprawy, a i dodałam jajko, bo nie jestem weganką. Upiekłam w piekarniku, były pyszne. Na pewno wypróbuję więcej przepisów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, muszę wyprobować Twój przepis. Ile je piekłaś?

      Usuń
  12. przepisy na tego typu kotleciki wędrują po internecie od dłuższego czasu, a ja do tej pory nigdy nic nie zrobiłam z kaszy jaglanej... chyba musi się to zmienić :) przepis wygląda i brzmi smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam jeszcze budyń z kaszy jaglanej, ommm smakuje jak ten prawdziwy, polecam

      Usuń
  13. Kolejny przykład na to, że kotlet nie musi być z mięsa :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna, zdrowa alternatywa :) Mielonych nie lubię, ale tych jaglanych kotlecików chętnie spróbuję :)

    www.my-healthy-lifestylee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń